SAN FRANSCICO

28 januari 2010

San Fransisco de Mostazal

Sinds een paar dagen zijn we weer in het huis van Gabo, het voelt alsof we weer thuis zijn.

Heerlijk aan het uitrusten en korte uitstapjes maken.

Gisteren ben ik naar Santiago geweest…… Marieta moest voor haar werk daar ook heen. Ik ben toen met haar meegereisd. Eerst gingen we met de bus en daarna met de metro. Zo heeft ze  me uitgelegd hoe het een en ander werkte in het openbaar vervoer. Daarna zijn we nog een uurtje samen gaan winkelen. En daarna  ging Marieta weg. En ik…… heerlijk alleen aan het struinen, met de rugzak op mijn buik. Want volgens Marieta kon ik beter het zekere voor het onzekere te nemen!!!!!!

Santiago is een moderne stad met prachtige winkels, parken,  koloniale gebouwen met daarnaast hoge moderne gebouwen. Het verkeer is immens  druk. Er zijn veel leuke  terrassen met restaurantjes, barretjes en gelegenheden om koffie of een vers geperst sapje te drinken…. Een moderne wereldstad, waar ik het goed naar mijn zin had. Aan het eind van de dag ben ik nog naar “Pueblo de Artesanal de Los Dominicos” gegaan, dit is een soort dorp aan de  buitenkant van Santiago. Een oase van rust. Hier werken Chileense kunstenaars en  verkopen graag hun producten. Je kunt er prachtige voorwerpen van wol, leer, zilver,koper, hout en  steen kopen. Ook zijn er leuke terrasjes om wat te relaxen.

Om een uur of acht ben ik met de trein weer terug gegaan naar San Franscico. Ik was zo enthousiast, dat ik Jos voorstelde om samen nog een keer naar Santiago te gaan.   Wie weet……?????

Verder bezoeken we diverse familieleden van Hein en Lucrecia.. En hebben Jos en Hein hele gesprekken over hoe ze in het leven staan en wat hen bezighoudt. We zijn ook al diverse keren door Lucrecia verwend met een heerlijke maaltijd….. Want wat kan zij heerlijk koken!!!! Alleen…… het is  voor mij erg veel. En Lucrecia kijkt heel teleurgesteld als je zegt: “ een heel klein beetje, alstublieft”. Maar ja, genoeg is genoeg….

Morgen gaan we nog een dagje naar Termas de Cauquenes, een natuurlijk bron hoog in de Andes. Het water, dat uit de bergen komt, heeft een temperatuur tussen de 42 en 49 graden en stroomt hier vanuit de bergen in de ligbaden. Het water is ook rijk aan mineralen. Je kunt hier dan ook een heerlijk bad nemen, die niet langer mag duren dan 20 minuten. Daarna uitrusten op ligstoelen onder de eucalyptusbomen.  Ja,ja dat wordt genieten.

En… dan komt zondag al weer snel. En gaan we weer naar huis. Want al was het een prachtige reis, verlang ik toch ook wel weer naar ons koude landje en de mensen die ons dierbaar zijn.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties, het meeleven enz. We hebben ervan genoten…… En tot gauw in Nederland….

CIAO,CIAO,CIAO

Ina

1. Trudie Janssen:
    29 januari 2010
    Hoi Ina en Jos,

Wat heerlijk om mee te lezen, wat jullie allemaal meemaken. Het lijkt wel een ander wereld waarin jullie zijn, hier is alles koud en nat en donker en bij jullie zon, licht en warmte.
    Dat zal wel wennen zijn voor jullie, als je er zo'n tijd uit bent. Intussen is de maand januari al weer bijna voorbij en komt onze vakantie ook weer dichterbij, alhoewel nog 3 maanden, dus nog even doorwerken!
    Een goede reis terug en een behouden thuiskomst.
    groet
    Trudie