Cafayate

28 december 2009

Vanmiddag zijn we in Cafayate aangekomen. En zonder moeite vonden we een hostal.

We waren al met de kerstdagen in Cafayte. En wel bij Maud en Maarten. Maud is een Nedelandse, die al wel 30 jaar in Argentinië woont. En een kleine bodega heeft. Verder is het een kunstenares. Een hele excentrieke dame. We werden kerstavond verwend met een heerlijke maaltijd en natuurlijk.......wijn. Super lekker. Daarna ben ik naar bed gegaan. Ik was dood op.  Het was die dag nl wel 42 graden geweest. Maar om 12 uur werd ik wakker van ....... vuurwerk. Overal geknal van rotjes, vuurpijlen, vuurbalen.. En overal hoorden we muziek. Na een poosje werd ik weer wakker, maar nu van onweer. Het leek wel weer vuurwerk.

De volgende dag zijn we weer naar Casa Hernandez in San Lorenzo gereden. Daar werden we weer hartelijk ontvangen en na een korte siesta gingen we ons "autootje" inleveren. En met Alex een andere auto huren, die we in Mendoza zonder drop-offkosten kunnen inleveren. Dit paste Jos goed, want volgens hem  was Hertz maar een grote "luizebroeder".  Alex nog dank voor alle moeite en jullie  bereidheid om ons te helpen.

De volgende dag gingen we vroeg op pad om een route van 330 km te maken. Deze route ging over een pas van iets meer dan 3000 meter en grotedeels over greffelwegen. Het was afzien. Maar we kregen er ook veel voor terug: prachtige vergezichten, een hoogvakte bewoond door ezels, lama's koeien, verlaten Indianendorpen, adobe huizen, prachtige bergen.

Halverwege hebben we hoog in de Andes overnacht in een casa del campo. De familie verhuurde kamers en leefde van de verbouw van noten, tomaten en pepers. 'Avonds konden we mee eten met de familie. We kregen een driegangen menu voorgezet en dat voor de prijs van not geen 4 euro pp. Ongelofelijk....... En vanmorgen een heerlijk ontbijt in de ochtendzon.

Daarna weer verder met de tocht. We zijn onderweg nog gaan kijken op een kleine boerderij waar poncho's, dekens, kleden werden geweven. Dit gebeurde van wol. En in de buitenlucht.  Prachtige exemplaren. Ik kon er haast niet van los komen, zo mooi vond ik het.... Jammer genoeg paste niet alles in mijn koffer............... De tocht was wat autorijden nog zwaarder dan gisteren. Maar zeker de moeite waard.

Nu ga ik even douchen en .... daarna naar de plaza om heerlijk een drankje en een hapje te eten.

Veel liefs en tot de volgende mail.

Jos en Ina

1. Floris:
    29 december 2009
    Hoi Jos, Ina, Enrique, Lucretia en Marietta,

Wow, het genieten spat van het scherm. Indruk-wekkend als ik het allemaal zo lees. Blijf genieten van de zon en van, met voor en door elkaar. Dan zien we wederom met plezier en nieuwsgierigheid uit naar de volgende update.

Zonnegroet,

Evelyn en Floris -;)
  2. Herma en Frank:
    29 december 2009
    Hallo Ina en Jos
    Het is steeds weer een belevenis om jullie blog te lezen.Jullie zien wel ontzettend veel en ontmoeten
    prachtige mensen.Wij hebben hier nog een dag gebridged in het stadspark dit in het kader van jaar
    Bridgeclub Auwert. Was een gezellige dag met een lekkere lunch. Nog veel mooie en fijne dagen. Tot horens. Herma en Frank.
  3. Anna Kruizenga:
    30 december 2009
    Leuk om zo met jullie mee te reizen!
    Ik heb jullie reislogger doorgemaild naar Frans, Bert en Jelto.
    Wij zijn net terug van 10 dagen Ameland. Ook dit was een aparte beleving, zo veel sneeuw: lopen op het strand over sneeuw+ grote sneeuwpop maken. Toen wij van Ameland vertrokken, was er van de sneeuwpop al niets meer over. Jos, ik heb je kaartprijzen thuis, maar ik weet niet uit mijn hoofd, welke plaats je hebt bereikt.
    Dikke kussen voor jullie en wij blijven jullie volgen.
    Anna
  4. Anna Kruizenga:
    he Jos,
    maak jij ook eens foto's?
    dan zien we Ina ook eens.
  5. jan steigenga:
    hallo jos en ina
    jullie hebben zo te lezen weer en mooi reis
    in de zon . als je in zo de warmte zit denk je niet aan bakken van ollibollen baken
    wat ik vandag aan het doen was
    ben zondag nog even bij gijs en femke op de koffie geweest
    m
  6. Jaap en Betty:
    30 december 2009
    He Jos en Ina hoe gaat ie. Jullie hebben ook alweer van alles gezien en beleefd. Wij zijn net terug uit New Zealand en jullie krijgen de groeten van Karel en Marjo. Wij hebben het fantastisch gehad bij hun en het land is prachtig. Wat een natuur he echt schitterend
    Ook de toeristische dingen bezocht echt heel mooi en bijzonder daar. Jaap had wel willen blijven maar ik vond het best wel een beetje stil. Nu geniet ervan en we spreken elkaar gr.